Mire fel a hatásvadász cím? Sokan a rally szó hallatán veszélyes versenyzésre, nagy sebességre vagy az autó gyűrésére gondolnak. Na most ez nem koránt sem erről szól. Ezt szeretnénk ezzel a kis gyorstalpalóval rendbe tenni, hogy aki veterán járművel rendelkezik miért is jöjjön el egy regularity rallye-ra.
Kezdjük mindjárt azzal, hogy a KRESZ szabályai szerint, közúton történik a verseny lebonyolítása. Továbbá a legnagyobb átlagsebesség amit tartani kell a kijelölt szakaszon az is maximum 50 km/h vagy ennél kisebb. Így bátran merjük azt mondani minden kedves autó tulajdonosának, hogy bizony ha egy jót szeretne autózni és biztonságban versenyezni, akkor jöjjön el egy regularity rallye-ra.
A részvételhez nem szükséges 30 évnél öregebb autó. Minden évjáratú gépjármű a korához megfelelő kategóriába van sorolva és később e szerint van értékelve az elért teljesítménye.
Hogyan is néz ki egy verseny dióhéjban?
A rajtkapunál egy percenként indulnak útjukra az autók. Itt a rendezőktől minden szükséges információt megkapnak a párosok. Az itinert olvasva a navigátor közli a helyes útirányt és figyelmezteti a leírtak alapján mi a teendője a vezetőnek.
Mért szakaszok:
Az itinerben jelölve vannak hányadik métertől, melyik táblától kezdődik a mért szakasz. Ezeken a távokon általában 30-50 km/h-ig terjedő átlagsebességet kell tartani az autóval. Itt jön képbe a GPS mérőműszer, ami alapján a rendezők figyelemmel kísérik ezeken a szakaszokon az autókat és az átlagsebesség eltérése esetén hibapontot adnak. Pontosabban ilyenkor azt figyelik hogy az adott távon hányadik méternél kell lennie a kocsinak az átlaghoz mérten. Ha bármilyen okból a forgalom zavarja a sebesség tartását akkor a KRESZ szabályai szerint biztonságos előzéssel akár orvosolni lehet a helyzetet figyelve arra (ne jöjjünk túl a célon), hogy hol kéne lenni.
Így aki a legpontosabb az nyer!
Alap szintű követelménye az indulásnak:
- 1 vezető és 1 navigátor lehet csak az autóban
- Rendje szerint működőképes szivargyújtó csatlakozó a GPS mérőműszerhez (ez a rendező biztosítja minden rajtszámos autónak)
- Az gépjármű alkalmas legyen a forgalomban való részvételre