Historic Regularity Bajnokság

2025.

Alapkiírás

1. ÁLTALÁNOS ELŐÍRÁSOK:

A Magyar Veteránjárművesek Autonóm Muzeális Szövetsége (továbbiakban: MAVAMSZ) a 2025.

évre kiírja az Országos Historic Regularity Bajnokság sorozatot. A sorozat és annak rendezvényei a

FIVA Rendezvények Szabályai, és a FIVA Általános Szabályok Regularity Rendezvényekre, valamint

a jelen bajnokság kiírás előírásai szerint rendezik meg a futamok szervezői. A Historic Regularity

Bajnokság kategóriánként első helyezettjei elnyerik a Historic Regularity Bajnokság kategória

győztese, ill. helyezettjei címet, az abszolút helyezettek elnyerik a Historic Regularity Bajnokság

bajnoka, ill. helyezettjei címet.

2. ELFOGADOTT JÁRMŰVEK ÉS KATEGÓRIÁK:

2.1. Minden járműnek alkalmasnak kell lennie a közúti közlekedésre a magyar törvényi feltételek

szerint (biztonsági öv, láthatósági mellény, stb…) illetve rendelkeznie kell érvényes forgalmi

engedéllyel, vagy egyéb közúti közlekedésre jogosító engedéllyel, kötelező biztosítást igazoló

dokumentummal és tűzoltó készülékkel.

További elvárás a sebesség mérésére használatos eszköz tápellátását biztosító, a versenykiírásban

meghatározott műszaki paraméterű csatlakozó aljzat megléte.

2.2. A benevezett járművek dokumentumait, a tűzoltó készüléket, a tápellátás kiépítését a rendező

megbízásában a MAVAMSZ vagy a rendezvényszervező által delegált technikai ellenőr ellenőrzi a

rendezvény előtti gépátvételen.

2.3. A Historic Regularity Bajnokságban nevezhetőek 30 évnél idősebb személygépjárművek.

A járművekben megengedett bármilyen a kereskedelemben kapható méterszámláló, GPS/GSM

alapú és sebességmérő, ill. kijelző eszköz használata, amely az átlagsebességet, és az attól való

eltérést nem mutatja. A szervezők verseny közben ezt ellenőrizhetik.

2.4. A rendezvények szervezői dönthetnek úgy, hogy külön kategóriában fiatalabb járműveket is

elfogadnak, ezek azonban nem vesznek részt a bajnokság rendezvényenkénti abszolút és éves

értékelésében.

2.5 A bajnokságban résztvevő autóknak tilos a tempomat és egyéb sebességtartó berendezés

használata. A szervezők verseny közben ezt ellenőrizhetik.

2.6 A Historic Regularity Bajnokság 2025 keretében a következő kategóriákban lesz értékelés:

Historic Club kategória: 30 évnél idősebb járművek, amelyeknél a digitális műszerek használata is

megengedett (beleértve a mobiltelefont is), amelyek az átlagsebességet, és az attól való eltérést

nem mutatják, a következő kor szerinti kategóriákban:

A: 1966-ig

B: 1967 – 1976-ig

C: 1977 – 1986-ig

D: 1987 – 1995-ig

Amennyiben egy kategóriában nincs legalább 5 nevező, akkor azt a hozzá legközelebbi évjárati

kategóriával összevonjuk.

2.7 A rendezőnek lehetősége van kiírni az alábbi kategóriákat,

1.Historic Tradicionális kategória: 30 évnél idősebb járművek, amelyeknél a navigációs felszerelésük

csak hagyományos analóg (mechanikus kijelzős) méterszámláló lehet. GPS alapú, vagy a

kilométerórára (az analóg méterszámlálón kívül) kötött berendezések, átlagsebesség számító, ill.

kijelző berendezések nem engedélyezettek. Telefonálásra vagy mobil internetre alkalmas készülék

használata csak az autó álló helyzetében, segélyhívásra engedélyezett, nem lehet az utastérben.

Engedélyezett a kilométerórával nem összekötött, úgynevezett „speedtable” papír, vagy

elektronikus változatának használata.

2. Modern Club kategória: ebben a kategóriában bármilyen gyártásiévű személygépkocsi részt

vehet és bármilyen navigációs mérő eszköz használható, kivétel az átlagsebességmérő és az

átlagsebességtől való eltérést kijelző műszer.

Azonban ez a kategóriák nem számít bele az adott verseny abszolút és a Historic Regularity

Bajnokság értékelésébe.

3. RÉSZTVEVŐK

3.1. A bajnoki sorozat rendezvényein egy járművel 2 fő nevezhető. A rendezvényeken vezetőként

részt vehet bárki, akinek a magyarországi hatósági előírásoknak megfelelő érvényes vezetői

engedélye van, illetve társként bárki, aki a KRESZ szabályainak megfelelően tud utazni a járműben.

A rendezvényeken bármelyik nevező vezetheti a járművet, amennyiben erre a Kresz szerint

jogosult. A sorozat rendezvényein minden, a jelen szabályzat feltételeinek megfelelően nevezett

csapatot értékelnek.

4. VERSENYKIÍRÁS

4.1. A bajnoki sorozat rendezői kötelesek a jelen szabályzatnak megfelelő kiírást készíteni és

MAVAMSZ részére jóváhagyás végett bemutatni.

A MAVAMSZ által jóváhagyott dokumentumot és mellékleteit legkésőbb a rendezvény kezdete

előtt 45 nappal benyújtani. A kiírás a benyújtást követően, mint „Tervezet”, majd a MAVAMSZ

hozzájárulás kiadását követően, mint „Végleges kiírás” közzé tehető.

5. NEVEZÉS

5.1. A rendezvények indulói a kiírás közzétételét követően, legkésőbb a kiírásban meghatározott

nevezési zárlatig kötelesek nevezni. A nevezés akkor érvényes, amikor a nevező a kitöltött nevezési

lapot és a nevezési díj befizetését igazoló bizonylatot eljuttatja a rendezvény rendezőjének. A

nevezési zárlatot követően a rendezőnek joga van a későbbi nevezéseket is elfogadni, emelt

nevezési díj ellenében. A nevezési díjat igazoló dokumentum elküldése nélkül a nevezés

érvénytelen.

5.2. Az elfogadott nevezéseket a rendező legkésőbb a rendezvényt megelőző 7. napon köteles

visszaigazolni. Visszaigazolásnak minősül a rendezvény hivatalos honlapján közzétett nevezési lista

is.

5.3. A rendezőnek a visszaigazolás kiadásáig joga van indok nélkül visszautasítani bárkinek a

nevezését, de ebben az esetben a nevezési díj a visszautasítással egy időben visszatérítendő.

6. NEVEZÉSI DÍJ

6.1. A nevezési díj mértékét az adott rendezvény rendezője határozza meg és azt a kiírásban

köteles közzétenni. A nevezési díj ellátással és szállással, nem haladhatja meg versenyző

párosonként a 160.000 Forintot.

6.2 Az a nevező aki a rendezvény megkezdése előtti 20. napig mondják le nevezésüket, nevezési

díjuk 80 százaléka a lemondástól számított 10 napon belül visszatérítendő. A 20 napon belül

történő lemondás esetében a nevezési díjat nem kell visszatérítenie a szervezőnek.

7. RAJTSZÁMOK

7.1. Minden nevező köteles a járművén, a rendezvény kiírásában meghatározott helyen a rendező

által biztosított rajtszámot és az ahhoz kapcsolódó reklámot elhelyezni és azokat a rendezvény

teljes időtartama alatt viselni. A rajtszám és a rajtszámhoz kapcsolódó reklám szétválasztása és

visszautasítása nem lehetséges.

7.2 A rajtszám hiánya a rendezvényből történő kizárás büntetését vonhatja maga után.

8. REKLÁMOK

8.1. A nevezők bármilyen reklámot és hirdetést elhelyezhetnek a gépkocsijukon feltéve, hogy:

azokat a nemzeti törvények és az FIA szabályok megengedik.

– nem megbotránkoztató tartalmúak

– nem politikai, vagy vallási természetűek

– nem akadályozzák a versenyzőpárost a szabad kilátásban.

8.2. A rajtszámpanel 10 cm-es körzetében a gépkocsi saját színösszeállításán kívül semmilyen

jelölés nem helyezhető el.

8.3. A résztvevőknek járműveiken kötelező a rendező által a kiírásban meghatározott méretű

rendezői reklámokat elhelyezni (max. 4 db egyenként max. 30×15 cm). A reklámokat a kiírásban

meghatározott helyen kell elhelyezni.

8.4 A rajtszámtól független reklámok dupla nevezési díjjal visszautasíthatók.

9. A VERSENYEK JELLEMZŐI

9.1. A bajnoki sorozat versenyeit rendezvényit úgy kell megtervezni, hogy a versenyútvonal hossza

minimum 300 km legyen. A verseny rendezvény útvonala több etapot tartalmazhat, melyeket

időellenőrző állomások (IE) választanak el egymástól. Az időellenőrző állomásokra vonatkozó

általános szabályok megtalálhatóak az FIA adott évre vonatkozó Rallye Versenyek Szabályai

kiadványban.

9.2. Az előírt átlagsebességet az út vonalvezetéséhez, minőségéhez és a környezeti feltételekhez

kell alakítani. 50 km/h‐nál nagyobb átlagsebesség nem írható elő, és a mért szakasznak nem lehet

célja, hogy a nevezőknek kifejezetten gyorsan, a közlekedési szabályokat megsértve kelljen

vezetnie. A KRESZ szabályait minden rendezvényen kötelező értékűen be kell tartania a

résztvevőknek a rendezvény teljes útvonalán.

9.3. A rendezőnek egy mért szakaszon több mérést is végre kell hajtania az előírt átlagsebesség

ellenőrzésére. A 4 km-nél rövidebb szakaszokon minimum 1, az ennél hosszabbaknál legalább 3

alkalommal kell megmérni az átlagsebességet. Az áthaladás idejét a mért szakaszokon

perc/másodperc kell meghatározni. Az ideális időponttól való eltérés (akár korai, akár késői)

másodpercenként 1 hibaponttal büntetendő. Az egyes szakaszokon lehetőség van titkos vagy előrejelzett fotocellás mérésre is, ez esetben az áthaladás idejét másodpercben kell meghatározni, s a

meghatározott időtől való eltérés tized másodpercenként 1 hibapont.

9.4 A rendezőnek lehetősége van arra, hogy a mért szakaszon belül – eltérő átlagsebességgel – egy

vagy több köztes mért szakaszt külön kijelöljön. (tempóváltás)

9.5. Az időmérés ellen óvásnak helye nincs!

10. MAXIMÁLIS KÉSÉSEK

10.1. A megengedett legnagyobb késés két IE állomás között maximum 20 perc, illetve a teljes

rendezvény alatt maximum 40 perc lehet.

10.2. Az állomások maximum az utolsó nevező ideje + 20 percig tartanak nyitva. Az adott

állomásra, itt jelölt időpontnál később érkező csapat jelentkezési ideje nem regisztrálható.

11. HIBAPONTOK

11.1. Korai érkezés időellenőrző állomásra: 60 hibapont/ perc.

11.2. Késői érkezés időellenőrző állomásra: 10 hibapont/perc.

11.3. Időellenőrző állomás kihagyása: 100 hibapont.

11.4. Áthaladás ellenőrző (ÁE) állomás kihagyása: 100 hibapont.

11.5. Az autó elektromos rendszerének hibájából nem működő GPS berendezés esetén a nevező

max. 3 szakasz esetén az általa teljesített összes többi szakasz átlagidejét, + 50 hibapontot kap

szakaszonként. Amennyiben ez több mint három szakaszon fordul elő a negyedik szakasztól

szakaszonként 500 hibapont szakaszonként.

11.6. Mért szakasz kihagyása: kategória utolsó idő + 100 hibapont.

11.7. Mért szakaszokon az átlagsebességtől való eltérés: 1 hibapont /1 mp.

11.8. A rendőrség által jelentett közlekedési szabálysértés: első eset 600 hibapont.

11.9. A menetlevél bármiféle javítása, manipulációja kizárást vonhat maga után.

12. HOLTVERSENY

12.1. Adott rendezvényen az egyforma pontot elért résztvevők közötti holtverseny az alábbiak

szerint döntendő el: Az utolsó átlagtartó szakasz eredménye, amennyiben az az egyező akkor az

utolsó előtti és így tovább.

13. RENDEZVÉNYEK ÉRTÉKELÉS

13.1. Az egyes rendezvényeket az a páros nyeri, akinek a legkevesebb hibapontja van. A további

sorrendet a hibapontok növekvő sorrendje alapján kell meghatározni.

14. EGYÉB SZABÁLYOK

14.1. A többnapos rendezvények szervezői számára kötelező az eredmények nyilvánosságra

hozatala a nap végén.

14.2. Óvások, fellebbezések az FIVA Events Code előírásai szerint nyújthatóak be. Az óvási és

fellebbezési díjak összegét a kiírás szabályozza.

14.3. Óvás díja 500.000Ft

15. FELÜGYELŐ TESTÜLET

15.1. A rendezvényeken a rendezvényigazgatói és felügyelő testületi jogkört 1-1 fő látja el. Adott

esetben ez összevonható. A rendezvényigazgatói tisztséget a MAVAMSZ rendezvényigazgatói

névjegyzékében, a felügyelői tisztséget a MAVAMSZ felügyelői névjegyzékében szereplő személyek

tölthetik be. Az időellenőrző (IE) állomáson dolgozó tisztségviselőket a rendezvényigazgatónak ki

kell képezni.

16. ÉVES ÉRTÉKELÉS

16.1. Az egyes versenyeken, bajnoki futamokon megszerzett pontok, beleszámítanak az éves

értékelésbe. Egy nevező páros eredményei csak abban az esetben számítanak bele a bajnoki

sorozat eredményébe, ha a megrendezésre kerülő 5 versenyből legalább 3 versenyen részt vesz.

16.2. A bajnoki sorozat éves értékelésében minden kategóriában az a nevező végez az első helyen,

aki mint elsőként nevezett nevező a legtöbb pontot gyűjti a versenyeken.

16.3. A bajnoki sorozat rendezvényein a pontokat az alábbi táblázat szerint kell kiosztani az

abszolút értékelésben és az egyes kategóriákban.

1. helyezett: 15 pont,

2. helyezett: 12 pont,

3. helyezett: 10 pont,

4. helyezett: 8 pont,

5. helyezett: 6 pont,

6. helyezett: 5 pont,

7. helyezett: 4 pont,

8. helyezett: 3 pont,

9. helyezett: 2 pont,

10. helyezett: 1 pont

+ minden elrajtoló nevező: 1 pont.

+ minden célba érő nevező: 2 pont

16.4. Azonos pontszám esetén a több győzelmet szerző nevező kerül előnybe. Amennyiben ezt

követően is holtverseny áll fent, akkor mindkét nevező a kategória pontszámok alapján megillető

helyezést kapja.

16.5 Az abszolút értékelésben a helyezéshez kötött pontok csak minimum 5 induló esetén

kerülnek kiosztásra. Kategóriában 5-nél kevesebb induló esetén a kategóriában indulókat egy

kategóriával feljebb sorolják, amennyiben ez a legfelső kategóriában történik csak az abszolút

értékelésben értékelik.

17. DIJAZÁS

17.1. A versenyeken kategóriánként a legjobb 3 páros kap díjat.

17.2. Az éves értékelésben az abszolút értékelés legjobb 3, a kategória értékelés legjobb 3

versenyzőpárosa kap díjat.

18. ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

18.1. A nevezés aláírásával a jelentkező versenyző elfogadja és aláveti magát ennek a

szabályzatnak, a rendezvény verseny kiírásának, a rendezői információknak, ill. az itt nem

szabályozott kérdésekben a MAVAMSZ, és a FIA ide vonatkozó szabályainak.

18.2. A rendező köteles a versenyt követő hétfőn a hivatalos eredményeket eljuttatnia a

MAVAMSZ titkárságára.

18.3. A verseny felügyelő a verseny bármely szakaszán ellenőrizheti a szabályok betartását. Az

ellenőrzések megtagadása a bajnoki sorozatból versenyből való kizárást von maga

után.

19. KIZÁRÁS

19.1. A KRESZ be nem tartása, illetve sportszerűtlen, vagy az elfogadott társadalmi normákkal nem

összeegyeztethető viselkedés, magatartás kizárást vonhat maga után. Vitás esetben a

sportfelügyelő és versenyigazgató döntése a mérvadó.

19.2. Bármilyen vagyoni károkozás más résztvevőnek, a MAVAMSZ‐nak, a rendezőnek, vagy a

sorozat, ill. a rendező támogatójának a bajnoki sorozatból való kizárást vonhat maga után.

19.3. Egy nevező kizárásáról a jelen szabályzatban konkrétan meghatározott esetekben a

sportfelügyelő, dönt.

19.4. A kizárt nevezőnek jogában áll az MAVAMSZ szabályai szerint fellebbezést benyújtani.

20. MÉRÉS

20.1. A versenyek eredményeinek kiértékelését, minden esetben a versenyzőktől, rendezőktől és

támogatóktól független, erre szakosodott cég, vagy személy végezheti.

20.2. A 2025-es bajnokság minden egyes versenyét egy nemzetközileg elismert Rallye sportban

évek óta méréseket végző szakcég látja el, amely független a Historic Regularity Egyesülettől és a

rendezőktől egyaránt.

20.3. A mérést teljes egészében számítógépes szoftver végzi, emberi beavatkozás nélkül.

A verseny állását, versenyzők telefonos applikáción keresztül nyomon követhetik, az applikáció

eléréséről szervezőknek a versenyzőket tájékoztatni kell.

20.4. Verseny szervezőinek gondoskodni kell a saját rendezvényük Itiner írásáról és azok

hibamentességéről.

20.5. Verseny szervezőknek lehetőségük van az Itinerben feltüntetett szakaszok törlésére, pl.

útlezárás, baleset, egyéb előre nem látható esemény esetén.

20.6. Versenyzőknek biztosítani kell járművükben 1db szabványosított 12V szivargyújtó aljzatot és

gondoskodniuk kell a mérőműszer folyamatos elektromos ellátásáról. A hibás elektromos ellátás